Een onevenwichtig voedingspatroon leidt op korte of lange termijn tot tekorten aan vitaminen en mineralen die het lichaam nodig heeft om optimaal te kunnen functioneren en ziektes te voorkomen.

Gezondheid is meer dan de afwezigheid van ziekte!
Met voeding kan je zelf invloed uitoefenen op je gezondheid. Als je wilt werken aan duurzame gezondheid, dan is de eerste stap verantwoordelijkheid nemen en je voedingspatroon aanpassen.

Uw voeding is uw geneesmiddel, uw geneesmiddel is uw voeding!
(Hippocrates, 460-377 v Chr)
Met specifieke orthomoleculaire voedingsadviezen kun je veel bereiken om weer beter in balans te komen. Waarom zou je iets met medicijnen oplossen als het ook met voeding bereikt kan worden?

Geen enkele ziekte, die door dieet kan worden genezen, dient met andere middelen te worden behandeld!
(Maimonides, 1135-1204)
Orthomoleculaire voeding is er op gericht het lichaam de benodigde voedingsstoffen in de juiste hoeveelheden te geven, zodat je lichaam optimaal kan functioneren.

Wat is orhtomoleculaire voeding?

Ortho moleculair betekent letterlijk de ‘juiste moleculen’ ofwel de juiste voedingsstoffen.
Maar welke voedingsstoffen zijn noodzakelijk voor jou? Welke eiwitbronnen zijn van belang? Welke vetzuren heb je nodig bij bepaalde kwalen? Welke vitaminen zijn bijvoorbeeld cruciaal bij een klacht of een ziekte? En uit welke voeding halen we dat dan en welke voeding kunnen we beter niet gebruiken?

Dat hangt allemaal af van milieu-invloeden, je stofwisseling, geslacht, leeftijd, leefomstandigheden, klachten, medicijngebruik, stress en vroegere eetgewoonten. Kortom, een goed orthomoleculair voedingsadvies is individueel maatwerk!

Orthomoleculaire voeding werkt preventief en curatief
Orthomoleculaire voeding zorgt voor een verbetering en verhoging van levenskwaliteit. Het ondersteunt het immuunsysteem.

Daarnaast werkt orthomoleculaire voeding preventief en curatief bij het verlichten of genezen van westerse ziekten zoals hart- en vaatziekten, kanker, reuma, diabetes maar ook bij burn-out en depressies, eczeem, allergie en spijsverteringsproblemen. En klachten zoals hoofdpijn, vermoeidheid en menstruatieklachten.

Andere problemen waarbij orthomoleculaire voeding een oplossing kan zijn: acne, aderverkalking, ADHD, alzheimer, astma, autisme, bloedarmoede, bloedsuikerschommelingen, botontkalking, brandend maagzuur, candida, hoge bloeddruk, hoog cholesterol, koortslip, multiple sclerose, oorsuizen, premenstrueel syndroom, reumatische aandoeningen, slaapklachten, spataderen, staar, traag werkende schildklier en nog veel meer.

Orthomoleculair voedingsadvies

Mijn naam is Nancy Peter.

Ik ben natuurvoedingsadviseur, gewichtsconsulente en huidexpert en kan je adviseren hoe je het beste jouw voedingspatroon kunt aanpassen voor een optimaal resultaat: je zult je weer energieker en vitaler voelen!

Als ervaren natuurvoedingsadviseur en met mijn achtergrond als huidexpert kan ik de link leggen tussen theorie en praktijk en je voorzien van een voedingsadvies op maat met handige recepten die je thuis kunt inzetten. Het is mijn persoonlijke missie om je door middel van gerichte voedingsadviezen te helpen je levenskwaliteit te verbeteren en je gezondheid preventief en curatief te bevorderen. Uniek is dat dat niet alleen kan via de persoonlijke weg, maar ook door middel van online begeleiding. Door bijvoorbeeld gesprekken via telefoon, skype of email kan ik je ook op afstand optimaal begeleiden.

Vergoeding zorgverzekeraars

Nancy Peter van Derma Clinic Vlodrop is aangemeld bij de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland onder lidmaatschapnummer 4037.  Dit houdt in dat u voedingsadvies voor gewichtsbeheersing vergoedt kunt krijgen uit uw aanvullende verzekering. Hierbij wordt er gewerkt volgens de Richtlijnen Gezonde Voeding van de Gezondheidsraad. Informeer hierna bij uw zorgverzekeraar. Dit geldt echter niet voor een orthomoleculair voedingsadvies, hierbij is geen vergoeding mogelijk.

Wil je meer informatie? Bel of mail dan voor een afspraak.Of maak direct hieronder een afspraak in mijn agenda.

cenzaa-logo-wit
partner-logo01